Certeze – Biserica ”Sf.Arh. Mihail şi Gavril” – Asociaţia Culturală Certezana-Statutul asociaţiei

STATUTUL

Asociaţiei Culturale CERTEZANA

Subsemnaţii:
Membrii fondatori
am hotărât înfiinţarea Asociaţiei Culturale „CERTEZANA”
(în cele ce urmează denumită “Asociaţie”),
în calitate de membrii fondatori, în baza dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului
nr. 26/2000, modificată şi aprobată prin Legea nr. 246/2005,
cu privire la asociaţii şi fundaţii.

Cap I. Dispoziţii generale
Asociaţia Culturală Certezana este fondată potrivit Actului Constitutiv, în conformitate cu OG nr. 26/31.01.2000, publicat în MO Partea I, nr. 39/31.01.2000, modificată prin OG 37/2003 şi aprobată prin legea nr. 246/2005 cu privire la Asociaţii şi Fundaţii.

Cap. II. Denumirea asociaţiei
Art. 1. Denumirea asociaţiei este „Asociaţia Culturală Certezana” şi este o asociaţie nonprofit, formă juridică de drept privat, fără scop patrimonial, funcţionând ca instituţie culturală, apolitică, non-guvernamentală, pe durată nedeterminată.
Art. 2. Societatea este o asociaţie culturală cu activitate de promovare a culturii şi valorilor tradiţionale din Ţara Oaşului, care s-a constituit în urma unei iniţiative a membrilor fondatori.

Cap. III. Scopul asociaţiei
Art. 3. Scopul asociaţiei îl constituie: derularea unor activităţi susţinute de educaţie culturală şi socială în spiritul tradiţiilor culturale specific comunei Certeze şi Ţării Oaşului, în rândul comunităţilor în care convieţuiesc oşeni, concomitent cu sprijinirea morală şi materială a acestora, consilierea şi sprijinul efectiv în organizarea şi desfăşurarea evenimentelor care promovează obiceiuri şi tradiţii specifice, precum şi/sau promovarea culturii şi tradiţiile moşilor şi strămoşilor noştri. Accentul va fi pus pe:
a). – promovarea culturii româneşti şi a valorilor tradiţionale, specifice zonei Ţării Oaşului;
b). – aprofundarea identităţii religioase naţionale şi conservarea patrimoniului naţional şi cu specific oşenesc;
c). – implementarea unor proiecte culturale transfrontaliere şi europene cu caracter religios, de patrimoniu, etnografic şi etnoturistic în vederea dezvoltării vieţii oamenilor şi a societăţii civile din comuna Certeze;
d). – popularizarea la nivel european a meşteşugurilor, a meşteşugarilor, a tradiţiilor, a obiceiurilor, ritualurilor şi costumelor din Oaş;
e). – editarea de reviste, broşuri, monografii, cărţi, cu caracter religios şi cultural;
f). – organizarea unor manifestări, evenimente, zile festive, serbări cu caracter social, religios şi tradiţional.

Cap. IV. Obiectivele asociaţiei, vizează promovarea patriotismului naţional, mai ales prin cel local, în rândul tinerilor, creşterea interesului şi promovarea unei atitudini responsabile faţă de problemele sociale, prin activităţi şi programe dedicate acestora.
Art. 4. În urma realizării scopului său asociaţia are în vedere următoarele obiective:
a). –organizarea mai multor activităţi culturale şi tradiţionale în vederea promovării culturii româneşti, a tradiţiilor şi ritualurilor provenite din Ţara Oaşului;
b). –organizarea de conferinţe, mese rotunde, workschopuri la nivel naţional şi internaţional de specialitate religioasă, etnologică şi etnografică;
c). – coordonarea unei activităţi publicistice în domeniul cultural prin editarea de reviste, broşuri, monografii de specialitate şi volume de lucrări de patrimoniu cu caracter ştiinţific şi de cercetare zonală;
d). –stabilirea de relaţii parteneriale şi proiecte comune cu alte asociaţii de acelaşi tip din ţară şi străinătate;
e). –stabilirea unor legături şi a unor colaborări cu alte instituţii, societăţi, medii de afaceri, asociaţii cu profil înrudit din ţară şi străinătate prin organizarea unor manifestări, evenimente culturale, zile festive, serbări cu caracter religios şi tradiţional atât în zonă, cât şi în plan naţional şi internaţional;
f). –organizarea de sesiuni de comunicări ştiinţifice, conferinţe tematice, şcoli de vară cu copiii şi tineretul, precum şi organizarea de expediţii turistice şi pelerinaje religioase;
g). –promovarea şi stabilirea oricăror acţiuni de cercetare şi de studiu a patrimoniului naţional în vederea identificării valorilor culturale, precum şi a conservării tuturor valorilor spirituale şi a tradiţiilor şi obiceiurilor zonale;
h). –fundamentarea unui centru de studii etnolingvistice şi de cercetare etnologică şi etnografică care să confere un cadru instituţionalizat apt să stimuleze şi să susţină cercetarea în domeniu în vederea conservării culturii tradiţionale din Ţara Oaşului;
i). – implementarea unor proiecte culturale transfrontaliere şi europene cu caracter religios, de patrimoniu spiritual, cultural, etnografic, folcloric şi agroturistic în vederea dezvoltării vieţii oamenilor şi a societăţii civile din comuna Certeze;
j). –implementarea unor proiecte de finanţare în vederea dezvoltării patrimoniului turistic din zonă prin transformarea gospodăriilor vechi şi noi, precum şi a locuinţelor particulare în pensiuni agroturistice;
k). –derularea unor acţiuni de implicare a oamenilor de afaceri, a iubitorilor de cultură, firmelor private din ţară şi străinătate, precum şi atragerea de fonduri judeţene, guvernamentale, europene şi transfrontaliere în vederea organizării de târguri meşteşugăreşti, de zile festive ori de sărbătoare, hramuri şi evenimente sociale spre a pune în valoare obiceiurile locale, ritualurile bisericeşti, cântecul specific, dansul şi portul oşenesc;
l). -aprofundarea valorilor spirituale şi a învăţăturii de credinţă creştină prin organizarea unor seri duhovniceşti, cercuri pastoral-catehetice pentru profani sau pentru cei pasionaţi de cultura, spiritualitatea şi doctrina creştină ortodoxă;
m). –publicarea de materiale şi traduceri de specialitate, precum şi susţinerea apariţiei unor lucrări originale cu caracter de spiritualitate şi tradiţionale, sub formă de suplimente ale publicaţiei asociaţiei;
n). –constituirea unei edituri şi amenajarea unei tipografii proprii în vederea publicării şi promovării materialelor specifice culturii tradiţionale din zonă;
o). –derularea unor acţiuni sociale în vederea organizării zilelor naţionale, a sărbătorilor bisericeşti şi civile, a zilelor comunei şi a festivalurilor prin invitarea altor organizaţii şi asociaţii de acelaşi tip, a formaţiilor şi grupurilor de muzică şi folclor, precum şi a personalităţilor culturale atât din ţară, cât şi din străinătate în scopul interrelaţionării dintre oameni şi organizaţii;
p). –atragerea de fonduri în vederea restaurării integrale şi înfrumuseţării unor clădiri reprezentative din comună în care să se poată desfăşura pe viitor acţiuni religioase şi culturale, în special a bisericii parohiale, a ciupercii culturale comunale, a sălii de nunţi, a căminului cultural, a unei săli multifuncţionale şi a muzeului etnografic sătesc;
r). –amenajarea unei săli multifuncţionale ample în incinta Primăriei comunale şi construirea unei Capele mortuare în perimetrul ansamblului bisericesc al Bisericii parohiale;
s). –restaurarea clădirii şi îmbogăţirea cu fond de carte a Bibliotecii comunale existente;
t). –organizarea unor festivaluri tradiţionale şi de folclor, concerte de muzică populară şi bisericească, a zilelor comunei, etc. cu ocazia diferitelor momente sărbătoreşti din sânul comunităţii;
u). –organizarea de acţiuni sociale şi implicarea prin participare a cât mai multor persoane în activităţi religioase şi de spiritualitate de tip work & travel cu vizitarea unor obiective turistice şi religioase din ţară şi străinătate, în special mănăstiri tradiţionale recunoscute, locuri sfinte, muzee, oraşe reprezentative din ţară şi din Europa;
v). –atragerea de fonduri şi încheierea unor parteneriate culturale interjudeţene, naţionale, transfrontaliere şi europene în vederea promovării culturii tradiţionale din Ţara Oaşului.

Cap. V. Sediul asociaţiei, durata de funcţiune
Art. 5. Sediul social al Asociaţiei Culturale Certezana este fixat în comuna Certeze, pe str. Principală, nr. 336, jud. Satu Mare, putând fi deschise filiale şi sucursale şi în alte localităţi din ţară şi străinătate. Sediul poate fi schimbat în baza hotărârii Adunării Generale a membrilor asociaţiei. Stabilirea sediului se face prin Contract de comodat între asociaţie şi Parohia Ortodoxă din Certeze, care oferă spaţiu adecvat desfăşurării activităţilor propuse.
Art. 6. Durata de funcţionare a asociaţiei este pe termen nedeterminat.

Cap. VI. Patrimoniul asociaţiei
Art. 7. Patrimoniul iniţial al asociaţiei este de 2.500 lei (douămiicincisute lei), constituit din aportul în numerar al fiecărui membru al asociaţiei, sumă adunată din contribuţia fiecărui membru fondator şi membru activ al asociaţiei.
Majorarea patrimoniului asociaţiei se completează prin:
– cotizaţia anuală a membrilor asociaţiei;
– donaţii în bani şi/sau natură ale persoanelor fizice/juridice;
– sponsorizări şi legate;
– venituri realizate din activităţi economice directe;
– dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale;
– resurse obţinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, prin implementarea de proiecte;
– alte venituri prevăzute de lege.
Patrimoniul constituit de asociaţie aparţine în totalitate acesteia.

Cap. VII. Calitatea de membru al asociaţiei. Mod de dobândire, mod de pierdere a calităţii de asociat.
Art. 8. Membrii asociaţiei sunt:
a). –membrii fondatori
b). –membrii asociaţi
c). –membrii de onoare
d). –membrii activi
Art. 8.1. Membrii fondatori sunt persoanele care au participat la iniţiativa asociaţiei şi la constituirea patrimoniului iniţial al acesteia, prin contribuţia benevolă a sumei de 500 lei, fiecare în parte. Patrimoniul iniţial al asociaţiei este alcătuit din cuantumul sumei cotizaţiei lunare stabilite la propunerea şi aprobarea Adunării Generale, care în prezent este stabilit ca sumă fixă de 50 ron/an pentru fiecare membru fondator, membru asociat şi membru activ al asociaţiei.
Art. 8.2. Membrii asociaţi sunt persoanele care susţin activităţile şi îndeplinirea obiectivelor asociaţiei printr-o adeziune şi contribuie benevol la dezvoltarea patrimoniului asociaţiei prin achitarea unei cotizaţii lunare stabilite de Adunarea Generală, şi care reprezintă suma fixă de 50 ron/an pentru fiecare membru fondator, membru asociat şi membru activ al asociaţiei.

Art. 8.3. Pot fi membrii de onoare personalităţi, oameni de ştiinţă şi de cultură, profesori, politicieni, arhierei –membrii ai Sfântului Sinod al BOR, laici sau clerici, care prin activitatea lor sprijină orientarea asociaţiei. Calitatea de membru de onoare se acordă de către preşedintele executiv, la propunerea a cel puţin 3 membrii din conducerea asociaţiei.
Art. 8.4. Poate deveni membru activ al asociaţiei orice persoană fizică, adultă, care aderă la prezentul Statut şi la obiectivele asociaţiei şi ale cărui preocupări culturale s-au concretizat sub formă de susţineri de conferinţe, de lucrări, studii, articole, traduceri, precum şi sunt preocupaţi de conservarea şi promovarea tradiţiilor, ritualurilor, a valorilor spirituale şi culturale specifice zonei Oaşului, fără nici o altă restricţie, în afara condiţiilor prevăzute la aliniatul precedent şi care-şi manifestă în mod expres dorinţa de aderare, printr-o cerere individuală.
Cererea de aderare se aprobă după verificarea condiţiilor cerute de statut de către Adunarea Generală, urmând a se îndeplini cerinţele art. 33 alin. 1 şi 2 din OG nr. 26/2000.
Art. 8.5. Calitatea de membru al asociaţiei se pierde:
a). –prin excludere, în următoarele cazuri:
-produceri de prejudicii morale şi materiale asociaţiei prin activitatea proprie desfăşurată
-încălcarea statutului şi a normelor recunoscute de asociaţie şi regulamentele proprii de organizare internă şi funcţionare, precum şi condamnarea pentru fapte penale
b). –la cerere

Cap. VIII. Drepturi şi obligaţii ale asociaţilor
Art. 9. Membrii asociaţiei au următoarele drepturi:
a). –cele prevăzute de statut şi de legile în vigoare;
b). –să aleagă şi să fie ales în organismele asociaţiei;
c). –să propună Adunării Generale măsuri de îmbunătăţire a activităţilor;
d). –să beneficieze de serviciile nemijlocite ale asociaţiei;
e). –să fie informaţi despre evenimente importante pentru activitatea lor;
f). –să participe ca delegaţi ai asociaţiei la manifestările ce se înscriu în vederea realizării scopului asociaţiei;
g). –să fie invitat de alte organizaţii similare pentru schimb de experienţă.
Art. 10. Membrii asociaţiei au următoarele îndatoriri:
a). –să respecte prezentul statut;
b). –să participe la activităţi şi să-şi îndeplinească atributele ce le revin;
c). –să contribuie la realizarea obiectivelor asociaţiei;
d). –să contribuie la dezvoltarea patrimoniului, să protejeze baza materială şi să-şi achite cotizaţia anuală fixată de Adunarea Generală.
Art. 11. Membrii asociaţiei pot susţine material, financiar sau prin alte mijloace scopul şi activitatea asociaţiei (mai cu seamă prin sponsorizări şi atragerea de investitori, precum şi prin relaţiile directe personale ale fiecăruia în parte).
Art. 12. Activitatea asociaţiei poate fi sprijinită şi de membrii simpatizanţi sau colaboratori, care se angajează să ajute şi să sprijine asociaţia din punct de vedere material, cultural şi ştiinţific prin sponsorizări. Aceste categorii de persoane nu au drept de vot în cadrul Adunării Generale.

Cap. IX. Categoriile de resurse patrimoniale ale asociaţiei.
Art. 13. Finanţarea obiectivelor de întreţinere şi funcţionare a asociaţiei se asigură prin:
a). –cotizaţiile membrilor asociaţiei stabilite prin Adunarea Generală;
b). –subvenţii şi donaţii;
c). –sponsorizări din ţară şi străinătate;
d). –alte surse dobândite pe cale legală de la persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate.
Art. 14. Asociaţia poate înfiinţa, potrivit legii, entităţi proprii, cu capital, exclusiv al asociaţiei, realizat din venituri proprii sau din donaţii precum şi în asociere cu alte capitaluri, precum şi prin încheierea unor contracte şi convenţii de cooperare cu alte persoane juridice, române sau străine.
Art. 15. Asociaţia poate dobândi şi achiziţiona bunuri, mobile şi imobile, valori de orice natură de la persoane fizice şi juridice din ţară sau străinătate, exercitând posesia şi uzul acestora conform destinaţiilor şi scopului asociaţiei, precum şi voinţei unanime a Adunării Generale.

Cap. X. Atribuţiile organelor de conducere, administrative şi de control.
Art. 15. Organele de conducere, administrative şi de control ale asociaţiei sunt:
a). –Adunarea Generală;
b). –Consiliul Director;
c). –Cenzorul.
Art. 16. Adunarea Generală este organul suprem de conducere al asociaţiei şi este alcătuit din totalitatea membrilor săi.
Art. 16.1. Atributele Adunării Generale sunt următoarele:
a). –alege şi revocă preşedintele executiv al asociaţiei;
b). –alege şi revocă membrii Consiliului Director;
c). –alege şi revocă Cenzorul;
d). –aprobă şi modifică programul de activitate al asociaţiei;
e). –aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi bilanţul contabil elaborat de Consiliul Director;
f). –înfiinţează filiale şi sucursale;
g). –modifică actul constitutiv şi statutul;
h). –alege membrii Consiliului de Onoare al asociaţiei;
i). –decide dizolvarea şi lichidarea asociaţiei şi stabileşte destinaţia bunurilor rămase după lichidare;
j). –ia orice altă măsură care nu este interzisă prin lege sau este dată prin statut în conformitatea unui alt organism al asociaţiei.
Art. 16.2. Adunarea Generală se întruneşte în sesiune odată pe semestru sau în sesiune extraordinară la propunerea preşedintelui executiv în exerciţiu şi ori de câte ori este nevoie.
Art. 16.3. Adunările extraordinare pot fi convocate prin hotărârea Consiliului Director. Acestea pot avea loc şi dacă cel puţin 40% din asociaţi au solicitat în scris Consiliului Director convo¬carea Adunării extraordinare cu arătarea motivelor convocării. Adunările extraordinare pot lua hotărâri valabile în condiţiile prevăzute pentru Adunările Ordinare. Adunării extraordinare îi revin în special hotărârile cu privire la cere¬rile introduse pentru dobândirea calităţii de asociat, precum şi hotă¬rârea de dizolvare a asociaţiei.
Art. 16.4. Preşedintele Adunării Generale este preşedintele asociaţiei, care coordonează şi prezidează şedinţele şi întrunirile Adunării Generale. El are datoria de a veghea asupra bunului mers al asociaţiei, preocupându-se de atingerea obiectivelor propuse prin prezentul statut. De asemenea, preşedintelui îi revine, în primul rând, responsabilitatea cooptării cât mai multor membri activi şi sociali, convingerii a cât mai multor personalităţi culturale să sprijine obiectivele asumate de asociaţie, precum şi procurarea de fonduri pentru susţinerea financiară a demersurilor propuse.
Art. 16.5. Pentru validarea hotărârilor Adunării Generale este necesară:
a). –prezenţa a cel puţin jumătate din membrii săi, în frunte cu preşedintele executiv al asociaţiei;
b). –hotărârile să fie luate cu majoritate de voturi de cel puţin o jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.

Art. 17. Consiliul Director este organul executiv de conducere al activităţilor curente ale asociaţiei şi este alcătuit din:
a). –preşedinte;
b). –un vicepreşedinte;
c). –trezorier;
d). –secretar;
e). –membru fondator.
Art. 17.1. Consiliul Director adoptă hotărâri cu majoritatea calificată a membrilor asociaţiei. Consiliul Director poate autoriza orice reprezentant al asociaţiei să încheie şi să execute orice contract, în numele şi pe seama asociaţiei.
Art. 17.2. Primul Consiliu Director este format din 5 membri; membrii Con¬siliului Director pot fi cetăţeni români. Mandatul fiecărui membru al Consiliului va fi de 5 ani şi poate fi reînnoit.
Art. 17.3. Consiliul Director poate elabora un regulament intern de funcţionare.
Art. 17.4. Consiliul Director promovează obiectivele asociaţiei, veghează asupra respectării şi atingerii scopurilor propuse, stabileşte direcţiile de desfăşurare a acti¬vităţilor şi apără interesele asociaţilor, exercitând următoarele atribuţii:
a). –elaborează programul de activitate al asociaţiei pe baza proiectului propus de Adunarea Generală şi bugetul de venituri şi cheltuieli;
b). –analizează şi aprobă programul preşedintelui asociaţiei privind activităţile curente ale acestuia;
c). –întocmeşte raportul de activitate al asociaţiei, bugetul de venituri şi cheltuieli pe care-l prezintă Adunării Generale;
d). –stabileşte structura organizatorică şi a compartimentelor funcţionale ale asociaţiei;
e). –hotărăşte atunci când este cazul schimbarea sediului asociaţiei;
f). –propune Adunării Generale aprobarea primirii unor personalităţi în cadrul Consiliului de Onoare al asociaţiei.
Art. 17.5. Consiliul Director se întruneşte în fiecare lună, precum şi la iniţiativa preşedintelui asociaţiei ori de câte ori este nevoie. Deciziile se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
Art. 17.6. O şedinţă extraordinară a Consiliului poate fi convocată oricând la cererea Preşedintelui Consiliului Director. Modalitatea de convocare a Consiliului Director se va stabili prin Regulament intern.
Art. 17.7. Şedinţele Consiliului Director pot fi ţinute în orice loc sau la sediul asociaţiei şi la orice dată specificată în convocarea şedinţei. Dacă o şedinţă este amânată, notificarea nu mai este necesară, dacă locul şi data şedinţei sunt anunţate în cadrul şedinţei în care se hotărăşte amânarea.
Art. 17.8. La fiecare şedinţă a Consiliului Director va fi întocmit un proces-verbal, care va consemna declaraţiile şi propunerile făcute, rezultatele votului şi hotărârile luate. Membrii Consiliului Director vor avea acces neîngrădit la registrele de procese-verbale. Ei pot solicita exemplare şi extrase ale acestor consemnări pe cheltuiala proprie.

Art. 18. Cenzorul este organul propriu de control al asociaţiei din punct de vedere al activităţilor financiare şi este desemnat de Adunarea Generală. Cenzorul trebuie să fie un expert contabil şi are următoarele atribuţii:
a). –analizează şi verifică activităţile asociaţiei sub aspect financiar;
b). –întocmeşte regulat un raport privind activităţile financiare ale asociaţiei, pe care le prezintă Adunării Generale.

Art. 19. Preşedintele asociaţiei este ales cu o majoritate de două treimi din totalul membrilor acesteia, pe o perioadă de 5 ani.
Art. 19.1. Preşedintele reprezintă asociaţia în toate actele şi acţiunile sale şi realizează conducerea operativă a acesteia. El conduce de asemenea întrunirile Adunării Generale şi toate activităţile Consiliului Director.
Art. 19.2. Preşedintele are datoria de a veghea asupra bunului mers şi la realizarea obiectivelor asociaţiei, de a determina cât mai mulţi membrii activi să adere la menirea societăţii, să adune membrii de onoare responsabili şi reprezentativi pentru asociaţie, precum şi de a atrage fonduri în patrimoniul asociaţiei.
Art. 19.3. Preşedintele reprezintă asociaţia prin deţinerea unanimă a dreptului de semnătură în acţiunile financiare, bancare şi fiscale, aşa precum deţine în mod responsabil şi ştampila asociaţiei.

Art. 20. Vicepreşedintele este numit de către preşedinte, la propunerea Adunării Generale. Vicepreşedintele cooperează cu preşedintele pentru realizarea activităţilor asociaţiei şi-l susţine în toate demersurile necesare îndeplinirii obiectivelor urmărite de asociaţie.

Art. 21. Trezorierul este numit de către preşedinte, la propunerea Adunării Generale. El urmăreşte aducerea la îndeplinire a hotărârilor organelor de conducere ale asociaţiei şi verifică permanent veniturile financiare şi patrimoniul mobil al asociaţiei.

Art. 22. Secretarul este numit de către preşedinte, la propunerea Adunării Generale. El urmăreşte aducerea la îndeplinire a hotărârilor organelor de conducere ale asociaţiei, deţine actele juridice ale asociaţiei şi întocmeşte procesele verbale ale Adunării Generale.

Art. 23. Consiliul de Onoare supervizează din punct de vedere cultural şi tradiţional orientarea generală a activităţilor asociaţiei. Membrii Consiliului de Onoare al asociaţiei o reprezintă pe aceasta în relaţiile cu instituţiile culturale, religioase şi etnologice din ţară şi străinătate.

Cap. XI. Destinaţia bunurilor, în cazul dizolvării asociaţiei
Art. 24. Încetarea activităţii asociaţiei poate avea loc numai ca urmare a hotărârii de dizolvare, luată cu majoritatea simplă din numărul membrilor Adunării Generale.
Art. 25. Asociaţia se dizolvă prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:
a) -când scopul sau activitatea asociaţiei a devenit ilicit sau contrar ordinii publice;
b) -când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c) -când asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
d) -când asociaţia a devenit insolvabilă.
Art. 26. În caz de dizolvare a asociaţiei, potrivit dispoziţiilor art. 60, bunurile şi patrimoniul achiziţionat va fi oferit, sub formă de donaţie, prin hotărâre unanimă a membrilor Adunării Generale, Bisericii parohiale ortodoxe din comuna Certeze în scopul continuării activităţilor culturale şi conservării şi promovării culturii tradiţionale din ţinutul Oaşului.
Lichidatorii Asociaţiei vor fi numiţi prin hotărâre judecătorească. Odată cu numirea lichidatorilor încetează mandatul Consiliului Director.
Art. 26.1. Lichidatorii vor face inventarul şi vor încheia un bilanţ care să constate situaţia exactă a activului şi pasivului asociaţiei. Lichidatorii sunt obligaţi să primească şi să păstreze registrele şi orice alte acte ale asociaţiei. De asemenea, ei vor ţine un registru cu toate operaţiunile lichidării în ordinea datei acestora.
Art. 26.2. Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorului. Lichidatorii sunt obligaţi să continue operaţiunile juridice în curs, să încaseze creanţele, să plătească creditorii şi, dacă numerarul este insuficient, să transforme şi restul activului în numerar, procedând la vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor mobile si imobile ale asociaţiei.
Art. 26.3. Lichidatorii sunt obligaţi să îndeplinească toate procedurile pentru publicarea lichidării şi radierii asociaţiei din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor. Astfel, asociaţia îşi încetează existenţa de la data radierii din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.

Cap. XII. Aspecte financiare
Art. 27. Dispoziţii cu privire la împrumuturi:
a). -niciun împrumut nu va fi contractat în numele asociaţiei, decât în cazul în care a fost autorizat printr-o hotărâre unanimă a Consiliului Director sau al Fondatorilor.
b) -niciun împrumut nu va putea fi făcut în favoarea unui reprezentant al asociaţiei.

Art. 28. Dispoziţii cu privire la depozite:
a) -toate fondurile asociaţiei vor fi depuse periodic într-un cont al
asociaţiei deschis la o bancă aleasă de către Consiliul Director sau de către Fondatori.
b) –dreptul de semnătură pentru acţiunile bancare le deţine exclusiv preşedintele asociaţiei şi în caz de nevoie poate fi împuternicit un membru al Consiliului Director sau dintre Fondatori.

Art. 29. Dispoziţii cu privire la exerciţiul financiar: Exerciţiul financiar al asociaţiei începe de la data autorizării func¬ţionării acesteia şi se sfârşeşte la data de 31 decembrie a fiecărui an. Bilanţul financiar anual şi depunerea lui la Fisc se face de către cenzorul asociaţiei.

Cap. XIII. Dispoziţii finale şi tranzitorii.
Art. 30. Asociaţia culturală Certezana dispune de sediu propriu, care momentan se află sub Contract de comodat cu Biserica parohială ortodoxă din Certeze. De asemenea, asociaţia îşi va realiza o pagină webb proprie, va fi vizibilă pe facebook şi se va distinge printr-o siglă (logo) personalizată.
Art. 31. Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale în vigoare şi ulterioare.
Art. 32. Prezentul statut a fost adoptat de membrii fondatori ai asociaţiei culturale Certezana, astăzi 19.02.2017, în comuna Certeze din jud. Satu Mare, în 4 exemplare.

Membrii fondatori:

 

Reprezentant,                                                                      Reprezentant,

         

Ioan DRAGOŞ                                                                 Vasile CIOCAN

 

………………………                                                      ………………………

 

Reprezentant,                                                                      Reprezentant,

 

Gheorghe MIHOC                                                           Grigore DORLE

 

………………………                                                      ………………………

Reprezentant,

Adrian Gheorghe PAUL

ANEXĂ

 

În urma şedinţei Adunării Generale din 19.02.2017, susţinută în incinta sediului asociaţiei din Certeze, s-a recurs la alegerea Consiliului Director şi, prin unanimitate de voturi exprimate, au fost aleşi în funcţie de conducere următorii membri:

Preşedinte executiv: Adrian Gheorghe PAUL
Vicepreşedinte: Ioan DRAGOŞ
Secretar general: Vasile CIOCAN
Trezorier: Grigore DORLE
Membru fondator: Gheorghe MIHOC

În cadrul aceleiaşi şedinţe de lucru a Adunării Generale au fost propuşi membrii de onoare ai societăţii şi care fac parte din Consiliul de Onoare al asociaţiei. Aceştia sunt:

IUSTIN HODEA – Episcop al Episcopiei Ortodoxe Române a
Maramureşului şi Sătmarului
PETRU CIOCAN – Primar al comunei Certeze, jud. Satu Mare
AURELIA FEDORCA – Primar Negreşti-Oaş, jud. Satu Mare
IOAN-MIRCEA PAŞCU – Consilier europarlamentar, Bruxelles
TEODOR ARDELEAN – Director al Bibliotecii Judeţene „Petre
Dulfu” din Baia Mare, Maramureş

IOAN-MIRCEA FARCAŞ – Decan al Facultăţii de Litere din cadrul
Centrului Universitar Nord, Baia Mare

Lasă un comentariu